Laskeutumissivu (Landing Page)

”Älä aloita markkinointikampanjaa, ennen kuin sinulla on laskeutumissivu.”

  • Markkinointipuheessa laskeutumissivu eli landing page on sivu, jolle kävijöiden on tarkoitus saapua (vaikkapa Google-hakusanan, Facebook-mainoksen tai lehti-ilmoituksen kautta) ja jolla on jokin tietty tarkoitus.
  • Laskeutumissivulla ei välttämättä ole navigaatiota tai muita linkkejä varsinaiselle sivustollesi, koska nämä voisivat häiritä sivun varsinaista tarkoitusta (esim. kirjan myyminen) ja viedä kävijöitä pois sivulta.

Kaksi tyypillistä laskeutumissivua:

  1. Sivu, joka lämmittelee kävijää ostamaan tuotteen. Tarjoaa tarpeeksi tietoa, jotta kävijä on lähempänä ostamista.
  2. Sivu, jonka tarkoitus on haalia seuraajia. Sivulla on lomake esim. uutiskirjeen tilaamiseen ja tietoa liittymisen eduista. Tyypillisesti tilaajalle tarjotaan joku lahjus, esim. pdf-kirja tai -lehti, alennuskuponki, kilpailuun liittyminen, ilmainen näyte, lupaus pitää ajan tasalla tulevissa tuotejulkaisuissa.

Ei kannata pyytää kävijältä yhtään ylimääräistä informaatiota kuin mitä tarvitset. Jos tarvitsen vain sähköpostiosoitetta, pyydä vain se. Lisäinformaation kysely voi epäilyttää kävijöitä.

Lisää tietoa englanniksi:

Kurssi: Näkyvyyttä nettisivuille

  1. Google-sijoituksen anatomia
  2. Miltä nettisivusi näyttää Googlessa
  3. Sisältömarkkinoinnin perusteita
  4. Laskeutumissivu (Landing Page)
  5. Toteuta ”Vanity URL”
  6. Metakentät: WordPress, WordPress.com, HTML
  7. Teknisiä juttuja: Jaa-napit, sivuston nopeus ja salaus

Jätä kommentti