Sekalaisia linkkejä

  • Jos et ehdi vastailemaan yksityisviesteihin, on hyvä säätää tilaksi poissa, sillä silloin vastaamattomuus ei haittaa vastaustilastojasi. Facebook kertoo asiakkaillesi, jos firmasi on nopea vastaamaan viesteihin. Messenger-viesteihin voi säätää automaattisen poissaolon aukioloaikojen ulkopuolella. Tai sitten voit vain laittaa itsesi poissaolevaksi korkeintaan 12 tunniksi (tämä muuten onnistuu myös Pages Manager -mobiilisovelluksella).
  • Kilpailun toteuttaminen Facebookissa. Facebookin käyttöehdot kilpailuihin ovat muuttuneet, mutta linkin takaista ohjetta on onneksi päivitetty vastaamaan vuoden 2017 tilannetta. On kaksi tapaa järjestää kilpailuja: tavallisella tilapäivityksellä tai erillisellä sovelluksella. Näistä sovellukset ovat varmaan useimmille turhan hankalia, mutta tilapäivitys-kilpailu on helppo toteuttaa.
  • MailChimp-uutiskirjetilauksen laittaminen Facebookiin (englanniksi). Käytätkö MailChimpiä uutiskirjeidesi lähettämiseen? Tilaus on mahdollista laittaa myös Facebook-sivullesi.
  • ”Facebook-tapahtumat elävät juuri nyt toista kukoistuskauttaan”, kirjoitetaan Kuulun blogissa.
  • Facebook-sivujen orgaaninen näkyvyys on heikentynyt todella paljon vuoden 2014 jälkeen. Hyvä englanninkielinen artikkeli kertoo tämän ilmiön syistä ja ehdottaa (puolivälin paikkeilla) toimenpiteitä.
  • Jos kaipaat inspiroivia esimerkkejä omalle sivullesi, niin tsekkaa 15 parasta Facebook-sivua (englanniksi).
  • Jos haluat julkaista pidempiä ”blogikirjoituksia” suoraan Facebookissa, tutustu ihmeessä muistiinpanoihin, joita voit julkaista joko yksityisen profiilisi tai Facebook-sivusi nimissä. Facebookin oma ohje löytyy täältä suomeksi. Englanniksi voit lukea vaikkapa Wired-lehden artikkelin muistiinpanojen uudistuksesta sekä ison tieto- ja vinkkipaketin.
  • Facebook-sivulle voi halutessaan kirjoittaa myös yksityisen profiilin nimissä! Tästä voi olla apua jos esim. monta eri ihmistä kirjoittelee yrityksen sivulle. Postausta kirjoittaessa on valinta oikealla ylhäällä. Täältä lisätietoa englanniksi.

Kurssi: Facebook yrittäjille

  1. Yleistä Facebookista yrittäjälle
  2. Facebook-sivun perustaminen
  3. Facebook-markkinointi on persoonallisuus­kysymys
  4. Oman nettisivuston ja Facebook-sivun yhteispeli
  5. Mobiililaitteeseen: Facebook Pages Manager
  6. Tee Facebook-grafiikkaa Canva-nettisivulla
  7. Julkaisun mainostaminen
  8. Sekalaisia linkkejä
  9. Mainostaminen Facebookissa
  10. Myyntiprosessi

Jätä kommentti