Kuten Varustelekan Facebook-vinkeissä todettiin, pelkkä Facebook-sivu riittää joillekin yrityksille vallan hyvin. Monet yritykset kuitenkin hyötyvät omasta nettisivusta!
On hyvin tärkeää miettiä, miten oma nettisivustosi ja Facebook pelaavat yhteen. Nämä kaksi ovat työkaluja strategiassa, jonka tarkoitus on yrittäjillä yleensä myydä tuotteita. Pelkkä somettaminen ilman koukuttavaa sisältöä nettisivullasi ei usein tuota kuin hetken hurmaa, sitten kävijät menevät muualle.
Kerrataan nopeasti kurssin Näkyvyyttä nettisivuille -asioita:
- Kannattaa miettiä, miten saat somesta löytämäsi vierailijat omalle nettisivullesi ”koukkuun”.
- Toteuta Jaa-napit sivustollesi.
- Pelkkä somettaminen ei lisää google-näkyvyyttä, mutta jos ihmiset löytävät sivuston somesta ja linkkaavat omassa blogissaan tai nettisivullaan, niin google-ranking paranee.
- Jos ohjaat Facebookista (esim. maksullisista mainoksista) kävijät ”laskeutumissivulle”, niin ostoksia tulee enemmän.
- Laita nettisivujesi otsikko, kuvat ja kuvaus näkyviin Facebook-jaoissa. Jos huolehdit näiden näkyvyydestä Googlen osalta, toimivat ne myös Facebookissa. Miltä nettisivusi näyttää Googlessa ja Facebookissa.